明思苦想

告别了单身却告别不了过去,贱人生活观
Traveling Light - Joel Hanson

谢谢

苏黎世猫的音乐:

一首很轻松的欧美乡村音乐,开头的鼓点部分就能透人心脾,听着歌脚会不由自主地打着节拍,双手做着弹吉他状态,总让我有种冲动回到家里拿起吉他胡乱弹奏;会想起《肖申克的救赎》最后Andy开车往南走的画面,这就是自由的感觉吧?

也容易想到自己哪天开着车,迎着柔和的阳光,摇下车窗感受着风,卸下身上重重的行囊,让内心世界得到放松和释然,奔向远方。。。。


Well I was doubling over the load on my shoulders

曾经我的肩膀背负太多 
Was a weight I carried with me everyday

我每天背负着很重的压力 
Crossing miles of frustrations and rivers a raging

穿过失败之路和愤怒的河流 
Picking up stones I found along the way

捡起石子我发现我的孤单 
I staggered and I stumbled down

我摇摇晃晃坎坷前行 
Pathways of trouble

烦恼与困难的路 
I was hauling those souvenirs of misery

我扔掉了痛苦的纪念品 
And with each step taken my back was breaking

每一步都感觉后背要被压垮 
'Til I found the One who took it all from me

直到我遇到了一个把我所有负担卸下来的人 
Down by the riverside

漫步在河畔 
(Down by the riverside)

漫步在河畔 
I laid my burdens down

我终于卸下来我的负担 
Now I'm traveling light

现在我轻装前行 
My spirit lifted high

我朝气蓬勃 
(I found my freedom now)

现在我找到了我的自由 
I found my freedom now

现在我找到了我的自由 
And I'm traveling light

我轻装前行 
Through the darkest alleys and loneliest valleys

穿过黑暗的小路跟孤单的山谷 
I was dragging those heavy chains of doubt and fear

我抛开了疑惑跟恐惧的枷锁 
Then with the one word spoken the locks were broken

伴随着那句一个字的口头语锁已经打开 
Now He's leading me to places

现在他正在带领我去那个地方 
Where there are
no tears

那个没有眼泪的地方 
Down by the riverside

漫步在河畔 
(Down by the riverside)

漫步在河畔 
I laid my burdens down

我终于卸下了我的负担 
Now I'm traveling light

现在我正轻装前行 
My spirit lifted high

我的精神朝气蓬勃 

(I found my freedom now)

我找到了我的自由 
I found my freedom now

我找到了我的自由 
And I'm traveling light

现在我正轻装前行 
Down by the riverside

在河畔漫步 
I laid my burdens down

我卸下了我的负担 
Now I'm traveling light

现在我轻装前行 
My spirit lifted high

我朝气蓬勃 
I found my freedom now

我找到了我的自由 
And I'm traveling light

我轻轻装前行 
Down by the riverside

漫步在河畔 
(Down by the riverside)

漫步在河畔 
I laid my burdens down

我卸下了我的负担 
Now I'm traveling light

我轻装前行 
My spirit lifted high

我朝气蓬勃 
(I found my freedom now)

现在我找到了我的自由 
I found my freedom now

现在我找到了我的自由 
And I'm traveling light

我轻装前行

评论

热度(24)