明思苦想

告别了单身却告别不了过去,贱人生活观
I Always Knew - Jem

谢谢

莫 西 顾:

Jem刚出道时被称为Dido的接班人,但其实和Dido相比,歌曲中的摇滚、舞曲和电子的元素要更多。这首《I Always Knew》选自Jem 2009年发行的专辑《Down to Earth》,前奏的钢琴相信足够吸引你的耳朵,歌词包含Jem的一些理想和野心,而Jem 慵懒沉静的嗓音在动感的节奏里无疑显得更加耐听。


歌词:


I always knew I would one day be here
我知道自己总有一天会来到这里
But I couldn't be a puppet on a string
但我不会变成被线缠绕的木偶
I've had my fights often I've been KO'd
我曾经和别人争斗却常被打倒
But I've got back up
但我已经有了后盾
No , I won't give in
不,我不会投降

And now I know how it works
而现在,我知道如何做了
If you're too nice , you lose
一旦你太仁慈,你就会失败

I'm gonna make it to the top
我会到达巅峰
Well , let me show you
好,让我向你展示
And if I have got to toughen up
如果我必须变得坚强
then that is what I'll do
那是我必须要做的事
But don't make me a monster , baby
但请不要当我是妖怪
You'd be crazy , that's for sure
你会理所当然地变得疯狂
Becoming a bitch is not what I got into music for
但我投身音乐界并不是为了做个泼妇

Remember back to a bench in Wales
回想起威尔士那张长椅
where two young boys started mocking me
在那里曾有两个年轻人嘲笑我
I looked at them , thought I'll show you one day
我看着他们,想着总有一天我会向你们证明
But I didn't fight or stand up for me
尽管我没有反抗,或是为自己站起来

And that young girl's learnt the hard way
那个女孩努力地学会了
If you're too nice , you lose
一旦你太仁慈,你就会失败

I'm gonna make it to the top
我会到达巅峰
Well , let me show you
好,让我向你展示
And if I have got to toughen up
如果我必须变得坚强
then that is what I'll do
那是我必须要做的事
But don't make me a monster , baby
但请不要当我是妖怪
You'd be crazy , that's for sure
你会理所当然地变得疯狂
Becoming a bitch is not what I got into music for
但我投身音乐界并不是为了做个泼妇

I'll make it crystal clear
我会让它变得水晶般明晰
I am not going anywhere
我不打算去别的地方
As long as there is music
哪里有音乐
I'll be here , here
我就会在哪里

I'm gonna make it to the top
我会到达巅峰
Well , let me show you
好,让我向你展示
And if I have got to toughen up
如果我必须变得坚强
then that is what I'll do
那是我必须要做的事
But don't make me a monster , baby
但请不要当我是妖怪
You'd be crazy , that's for sure
你会理所当然地变得疯狂
Becoming a bitch is not what I got into music for
但我投身音乐界并不是为了做个泼妇

I'm gonna make it to the top
我会到达巅峰
Well , let me show you
好,让我向你展示
And if I have got to toughen up
如果我必须变得坚强
then that is what I'll do
那是我必须要做的事
I've sold you a million , baby
我已经卖出一百万张专辑
Not just maybe , that's for sure
不是可能,而是一定
Given the chance I'll show you
有了这机会,我一定会向你证明
I can sell a zillion more
我可以卖出更多,甚至无数


评论

热度(204)